Service i sentrum

Service i sentrum
Som eneste Østfold-lokaliserte strømleverandør er Smart Energi opptatt av de nære ting. – Hos oss er konkurransedyktige betingelser en selvfølge, men i tillegg byr vi mer enn gjerne på det lille ekstra, sier key account manager bedrift Lars Erik Hofgaard.

Med det lille ekstra sikter den erfarne kundebehandleren til stort engasjement, serviceinnstilling og tilgjengelighet for kundene. Smart Energi, som er en del av Fredrikstad Energi, legger vekt på å kjenne kundene og yte service som er tilpasset hvert enkelt behov. Det kan Bernt Sørlie i Sørlie Næringseiendom skrive under på. Selskapet forvalter ca. 40 000 kvadratmeter og administrere til sammen 45 strømmålere, og er avhengig av rask og effektiv service for å kunne tilby leietakerne et topp produkt. – Hos Smart Energi får vi all den hjelpen vi trenger, når vi trenger den, sier Sørlie fornøyd. – Det er jo ikke noen hemmelighet at strøm koster omtrent det samme hos de fleste leverandørene, men vi er avhengige av noe mer for å drive vår egen virksomhet på en god og effektiv måte, understreker han. – Med Smart Energi vet vi at vi har en strømleverandør som kjenner oss og vår virksomhet, og som stiller opp når det er behov for det. Det er gull verdt. For feil kan lett få store konsekvenser. Ikke bare for leietakere som står uten strøm – feil kan også innebære store kostnader. – I et av lokalene våre stusset vi over høye strømregninger og henvendte oss til Smart Energi. Resultatet var at vi oppdaget en feil i ventilasjonssystemet som trakk strøm døgnet rundt, og fikk den rettet raskt, sier han. – Det kan fort dreie seg om mange tusenlapper hvis slike feil ikke blir oppdaget, sier han. – Med våre systemer kan vi gå inn og oppdage uregelmessigheter i kundenes anlegg. Det var det som skjedde denne gangen, skyter Hofgaard inn. Med lokal forankring og dermed stor lokalkunnskap er Smart Energi et naturlig valg, mener Sørlie. Han slipper å forholde seg til navnløse giganter og vet at det er hjelp å få dersom det skulle være nødvendig. Tett personlig oppfølging og tilgjengelighet preger den strømleverandøren han har valgt. Det er Hofgaard glad for. – Vi ønsker å være en totalleverandør av strøm, og kan også bidra med energirådgiving og ellers legge forholdene til rette for bedriftskundene våre. De kan i likhet med privatkunder også følge med på forbruk og fakturering på Min side, som er tilgjengelig for alle kunder, sier han. – Vi er opptatt av strøm og vet hvor viktig det er for både bedrifter og private – så det skulle bare mangle at vi ikke strekker oss litt lenger, sier han.